مجله جالب ناک

  • ۰
  • ۰

6 روش افزایش فروش انلاین 

امروزه تجارت آنلاین اهمیت فزاینده‌ای یافته و بسیاری از شرکت‌ها، محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند. در این مقاله به بررسی روش‌های افزایش فروش آنلاین‌‌‌ می‌پردازیم و می‌آموزیم که با استفاده از آزمون و خطا، بهترین راه ممکن برای افزایش فروش محصولات خود را بیابیم. در اینجا 6آزمون مختلف را که می‌توان برای سنجیدن راه‌های مختلف افزایش فروش به کار گرفت، ارائه می‌دهیم.

از ارزش‌های اصلی در شرکت من، «آزمودن همه چیز و فرض نگرفتن هیچ چیز» است. زیرا پس از سال‌ها فعالیت در اینترنت‌‌‌ می‌دانیم که نمی‌توان گفت کدام استراتژی یا جهت‌گیری، بهترین نتیجه را به دنبال دارد، مگر آنکه آن را آزمایش کرده باشیم. این قاعده حتی برای استراتژی‌های درخشان هم صادق است، زیرا همواره جایی برای پیشرفت وجود دارد.

طبق اصلی اساسی، تنها راه کشف این که چه چیزی در وب‌سایت شما کار‌‌‌ می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند، آزمایش است و این بهترین راه افزایش فروش به صورت تصاعدی است. اگر دل به دریا زده و تنها یکی از آزمون‌های زیر را اجرا کنید، متوجه‌‌‌ می‌شوید که این مسئله تا چه حد درست است، به ویژه زمانی که شاهد بهبود چشمگیری در جمع کل درآمد خود باشید

۱: در صفحه‌ی اصلی سایت، تنها یک محصول یا خدمت را ارائه دهید

آیا در وب‌سایت خود چند محصول یا خدمت را به فروش‌‌‌ می‌رسانید؟ اگر چنین است، به شدت به شما توصیه‌‌‌ می‌کنم که آزمایش کنید که آیا این شیوه، بهترین استراتژی برای شما هست یا خیر. ما دریافته‌ایم که همواره ارائه‌ی محصولات کمتر در یک محل، و استفاده از متن‌های بیشتر در توصیف آن محصولات، موجب افزایش فروش‌‌‌ می‌شود.

در اینجا تمرکز مهم‌تر از هر چیزی است. به جای تلاش برای راضی کردن تمام کسانی که از سایت شما بازدید می‌کنند، و ارائه‌ی تعداد زیادی از محصولاتی که توضیح بسیار اندکی برای هر کدام از آنها آمده است، اگر تنها یک محصول یا یک مجموعه از محصولات مرتبط را ارائه دهید، در حقیقت بر مجموعه‌ای مهم و کلیدی از مزایا تمرکز کرده و به تمام پرسش‌ها و تردیدهای احتمالی بازدیدکنندگان در مورد محصول خود پاسخ‌‌‌ می‌دهید. البته نیازی نیست که فروش سایر محصولات را متوقف کنید. همواره‌‌‌ می‌توانید این محصولات را از طریق صفحات دیگر یا با استفاده از پیشنهادات بعدی (follow-up) به مشتریان خود ارائه دهید (آزمون ۱۲ را مشاهده نمایید).

البته بهترین راه برای اطمینان از موثر بودن این استراتژی برای مخاطبان هدف ما، آزمودن آن است. برای محصول اصلی خود نامه‌ی فروش (sales letter) بنویسید و آن را در صفحه‌ی اصلی سایت قرار دهید. سپس این آزمون را به مدت یک یا دو هفته اجرا کنید تا مشخص شود که آیا موجب افزایش فروش شما‌‌‌ می‌شود یا خیر.

 


 

 ۲: تغییر مکان پیشنهاد دریافت خبرنامه، برای جذب تعداد بیشتری مشترک وفادار

پیشنهاد دریافت خبرنامه (opt-in offer)، ابزاری است برای جمع آوری آدرس ایمیل مشتریان و ایجاد فهرست ایمیلی که به شما امکان‌‌‌ می‌دهد تا به طور منظم با مشترکین خود در تماس باشید، حس اعتماد و وفاداری را در آنها ایجاد کنید و محصولات و خدمات خود را به آنها بفروشید.

ولی آیا‌‌‌ می‌دانستید محلی که پیشنهاد opt-in را در آن نمایش‌‌‌ می‌دهید، تاثیر بسیار زیادی بر تعداد مشترکین جمع‌‌آوری‌‌‌ شده دارد؟

در صورتی که از یک نامه‌ی فروش طولانی استفاده نمی‌کنید، پیشنهاد opt-in خود را در برجسته‌ترین جای ممکن در صفحه‌ی اصلی سایت قرار دهید. اغلب بازدیدکنندگان در نگاه اول، قسمت بالا و سمت چپ صفحه را مشاهده‌‌‌ می‌کنند. دست‌کم، پیشنهاد opt-in خود را «ناحیه‌ی بالای» صفحه اصلی سایت قرار دهید، یعنی جایی در صفحه که بازدیدکننده همان ابتدا و پیش از اسکرول کردن به پایین صفحه مشاهده‌‌‌ می‌کند.

در صورت طولانی بودن نامه‌ی فروش، باید پیشنهاد opt-in را در «صفحه» دوم متن قرار دهید، و پیش از قرار دادن آن، ابتدا توجه بازدیدکنندگان را با شناسایی مشکل‌شان جلب کنید و با تحت تاثیر قرار دادن آنها توسط اعتبارنامه‌ها، تجربیات و رضایت‌نامه‌های درخشانِ مشتریان خشنود، اعتبار خود را تثبیت نمایید.

می‌توانید پیشنهاد opt-in را در تمام صفحات سایت قرار دهید تا همیشه برای بازدیدکنندگان سایت قابل مشاهده باشد و یا آن را در «تبلیغات شناور» (hover ad) قرار دهید (آزمون بعدی را مشاهده کنید). با فراهم کردن فرصت‌های بیشتر برای ثبت نام کاربران در سیستم اطلاع‌رسانی ایمیلی، مشترکان بیشتری به دست خواهید آورد. این روش را امتحان کنید و نتیجه‌ی آن را ببینی

3- خرید و پرداخت آسان 

یکی از راه‌های افزایش فروش این است که عملیات پرداخت به راحتی انجام شود. چیدمان وب سایت و فرآیند پرداخت را پیچیده و تو در تو نکنید. یک وب سایت باید علاوه بر ظاهر کاربر پسند، پیچیده نبوده و کار با آن راحت باشد. 
اولین چیزی که کاربر یا مشتری با ورود به سایت شما می‌بیند ظاهر آن است؛ شامل گرافیک، فونت، ترکیب رنگ، متن، ترتیب چیدمان و قالب. فراموش نکنید باید در همان چند ثانیه ابتدایی، کاربر را مشتاق به ماندن و خرید کرد. کاربر باید بتواند هر محصولی را که می‌خواهد به آسانی پیدا و آن را خریداری کند.
چند نکته برای راحت‌تر شدن عملیات پرداخت:
مشتریانتان را مجبور نکنید که برای خرید حتما ثبت نام کنند.
مطمئن شوید که صفحه پرداخت شما با بقیه فروشگاه شما مطابقت دارد.
از مشتریان اطلاعات غیر ضروری نپرسید.
برای اطمینان بیشتر مشتریان حتما مجوزهای لازم برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی را تهیه کنید.
حتما برای پشتیبانی شماره تماس را در اختیار مشتریان قرار دهید.

 

 

4- سرعت بارگذاری سایت 

سرعت سایت از آیتم‌های بسیار تاثیر گذار در خرید است. مشتریان ترجیح می‌دهند هنگام خرید و انتخاب محصولات، تصاویر و صفحه‌ها با سرعت قابل قبولی برایشان بارگذاری شوند. تحقیقات نشان می‌دهد در صورتی که محتوای وب‌سایت در ۴ ثانیه بارگذاری نشود، از هر ۴ کاربر که به یک وب‌سایت سر می‌زند، 1 نفر از آن‌ها وب سایت را ترک می‌کند. بخش دیگری از تحقیقات نشان می‌دهد که تاخیر یک ثانیه‌ای در پاسخ صفحه می‌تواند منجر به کاهش ۷ درصدی تبدیلها شود.
 

 

5- انتخاب سرویس حمل و نقل مناسب 

آنچه در نهایت در ذهن مشتری باقی می‌ماند، تجربه خوب تحویل است. محصول شما هرچقدر هم ارزشمند باشد، اگر مشتری از فرآیند تحویل محصول شما راضی نباشد به احتمال زیاد، دیگر برای خرید به وب سایت شما مراجعه نمی‌کند. به همین دلیل انتخاب یک سرویس دهنده حمل و نقل مناسب جزو اولویت‌های اول راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی است. 
برای انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات حمل و نقل فاکتورهای زیادی را باید در نظر بگیرید که این فاکتورها فقط مربوط به بودجه شما و ارزان بودن خدمات شرکت حمل و نقل نیست! عوامل زیادی مانند ظاهر مناسب پیک، بسته‌بندی مناسب، تحویل به موقع، امنیت و... از مواردی است که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. زیرا به دست آوردن مشتری سخت است و نگه داشتن مشتری از آن سخت‌تر! 
در مقاله «۸ نکته برای بهبود روند حمل‌ونقل سازمان شما» مهمترین نکاتی که در انتخاب یک سرویس دهنده موفق باید درنظر گرفته شوند، مطرح شده است. تیپاکس با سابقه 60 ساله در صنعت حمل ونقل، انتخاب‌های مختلفی را در زمینه بسته ‌بندی انواع کالا در اختیار شما قرار می‌دهد و برای مشتریانی که ارسال‌های بالا دارند هم پیشنهاد‌های ویژه دارد.

 

 

6- سرعت و امنیت 

سرعت رسیدن محصولات و سالم رسیدن آن‌ها اهمیت زیادی دارد. شرکت حمل و نقلی پیدا کنید که در کنار سرعت مناسب، به شما این اطمینان را بدهد که بسته های شما به سلامت به دست مشتری می‌رسد. اگر یک کارآفرین باشید، اهمیت این موضوع را بیشتر درک خواهید کرد. قرار نیست ضرری که شرکت حمل و نقل به محصول شما وارد می‌کند را شما بپردازید! 
تیپاکس باتوجه به اهمیتی که برای دارایی مشتریان خود قایل است، این اطمینان را می‌دهد که در صورت بروز خسارت احتمالی، تا 30 میلیون تومان را برای شما جبران خسارت می‌کند.

 


 


 


 


 


 

  • ۰۰/۱۱/۰۲
  • مجله جالب ناک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی